torsdag 11. april 2013

Et par oppskrifter

 
1/2 søtpotet
1 selleri
3 store gulrøtter
1/4 lime
1 appelsin
 
Jeg rørte faktisk i hempfrø, beepollen, maca og spirulina etterpå!
 
Gulrotbrød- en omtrent oppskrift
 
2 never solsikkefrø
2 never linfrø
2 never knuste linfrø
2 never sesamfrø
2 kjempestore gulrøtter
et par plumper olivenolje
1pk gjær
1ts psyllium husk
ca 1 liter++ vann
1 klype havsalt
1 liten sprut acasiehonning
2-3 never store havregryn (kan ikke ha for mye havregryn!)
Spedde på med speltmel til passe konsistens (sånn tykk tykk grøt)
 
Jeg bruker å putte gjæra i bollen og sprute acasiehonningen over, la de smelte sammen før jeg rører i vann og olje. Tilsetter alt det tørre, ferdigblandet før jeg rører i speltmelet til slutt! Ikke glem gulrøttene!!
 
Både meg og den lille likte godt dette brødet. Bare husk å stek det godt! Jeg stekte det i ultrapro fra tupperware. Ca 200 grader i en god time.
 
 
Til slutt vil jeg bare si at blomkålsuppe lages med suksess på soyamel, olje og spelt!
Dette ble en god middag for to sultne mager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3