mandag 29. april 2013

Mandelmelk på en to tre

1 vanlig kjøkkenglass mandler, disse har stått i vann over natten.
 Jeg har skylt over dem i rent vann.

 Ca 4 glass iskaldt rent vann.
(helles i...)

Så mye ble det, nermer seg 1 liter.
 
Blandes på high-speed! Skal vi si 30 sek?

Dette er nøttemelksposen min. Den har jeg bestilt fra ebay.co.uk for
en slikk og ingenting. Blir flere etterhvert, de kan jo brukes
til så mangt!

Hvis du ikke har nøttemelkspose kan du bruke et stort klede, feks en tynn kopphånduk.
Jeg brukte en stund disse store babyklutene, som ser ut som tykke gassbind (dårlig forklart?)

Her har jeg brettet den over kanten på et litermål
 
 Tom den usilte melken i posen
 

Stram til
 
 Skvis ut all melken du får til
 
Dette er nøttepulpen som blir til overs, den fryser jeg og bruker
til feks mandelkjeks. Kan også tørkes og brukes som mel.

 Fyll på flaske, denne har jeg kjøpt på Jernia
 

Her fylles frokostglasset til lillemor, hun elsker mandelmelk.


Her sammen med hjemmelaga, grove gulrotbrød.
 
God frokost!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3