onsdag 10. juli 2013

Linser !

Jeg har eksperimentert med linser! Ennå en gang uten å notere, men det var egentlig fordi jeg trodde jeg ikke fikk det til! Jeg satt en haug med linser i bløt i kjøleskapet over natten (selv om de trenger bare 2 timer, for jeg glemte av dem!) Etter jeg hadde skylt de godt, freste jeg dem i rapsolje på stekepanna, tømte godt med vann over og lot de koke i en halvtimes tid.

 
 
 
 
Deretter tømte jeg en slump soyamelk over og lot dem stå å kjøle seg ned (les:lilletrillefantepernille halte og dro i klærne mine og hylte og ville leke.. Så nedkjølt ble de)
 
Jeg kvernet i rosa himmalayasalt, ingefær, basilikum, muskatnøtt, kardemomme, koriander og litt piri piri (hvis jeg ikke husker helt feil). Så strødde jeg i en god klype psyllium husk, en neve linfrø og 3ss soyaprotein. Jeg lot det stå en god stund fordi vi måtte leke snehvit og de syv dvergene og pynte oss med prinsessediamantringer!


Sånn så røren/deigen ut da vi var ferdige.
 
Jeg stekte dem i rapsolje
 
 
Det ble ikke så veldig mange, men nok til noen middager, evt bhg-luncher!
 


 
Er ikke helt hundre % fornøyd med kryddervalget mitt, men det var disse jeg hadde for hånd.
Neste gang skal jeg i alle fall ha i løk, hvitløk og havregryn !
Men smaken var helt grei, lille godkjente!
 
Slenger med dagens lunch (lille fikk byggrynsgrøt)
 
Roccula
svarte oliven
røde og gule cherrytomater
fetaost
hell over litt tamari og olivenolje


 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3