torsdag 10. januar 2013

Hjemmedag

Ikke stort en får gjort av huslige sysler, studie eller nettsurfing når en er hjemme med sykt barn.
Jeg er faktisk nesten utdannet byggtekniker, vurderer fagbrev!

Flott byggmateriale!



Tok å satte knekkebrødene i ovnen, også. De har stått i bløt (vann/eplecidereddik) siden i går og var fiks ferdig til steking/tørking!














 


Men jeg, min snok.. jeg har allerede startet å maule (selvom de fortsatt står til tørk) De er så gode med soltørket tomat <3




 
Så da tok jeg like gjerne å surret sammen ei sulle til, som skal bli knekkebrød i morgen kveld, eller morgenen etter .
 
 
(en god dæsj av hver ingrediens)
Havregryn (store)
Solsikkekjerner
Linfrø
Sesamfrø
Havrekli
Litt Grovt rugmel
Et par klyper psyllium husk
en klype havsalt
 
Sånn noe i den dur! Dessverre var jeg tom for gresskarkjerner, det er så godt i knekkebrød (og annen bakst!) Jeg har dessverre ikke fulgt noen oppskrift denne gangen, heller. *ler
 
Ibløtsettes med vann, utblandet med en liten dæsj eplecidereddik eller sitron (eller annen syre)
Les mer om hvorfor HER.
Denne bloggen har inspirert meg til de grader! Les og NYT!! (ikke glem å lese om varmebehandlet mat og acrylamider!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3