mandag 7. januar 2013

Spiring av mungbønner og surdeigsbrød



I går morges tok jeg mungbønnene mine (ca en neve eller to små) ut av kjøleskapet, der de hadde stått i vann nesten et døgn.
Jeg skylte dem godt i friskt, kalt vann, før jeg tømte de i en sil. Slik har de da stått nå siden i går. Har skylt over dem ca 3 ganger, og to idag. Ser at de allerede har begynt å spire!

                                               Dag 2
 
8 t senere ser de slik ut (under)
 
 
 Dag tre
 
Nå tror jeg at jeg spiser dem!
(dagen etter..)
 
 


Fullpakket i næring <3
 Gleder meg, disse smaker godt :)


Har satt i bløt korn til neste surdeig som jeg skal sette i kveld eller i morgen tidlig, kommer litt an på hva jeg skal i dag. Dessuten er det fortsatt liv i surdeigsstarteren min! Glede!


 
Oppdaterer i samme innlegg
 


 
siste heving

 
ferdigstekt!
 



 
 



Nå hiver jeg innpå et hjemmelaget knekkebrød med brunost og soltørket tomat, og en kopp svart kaffe, sammen med matematikkbøkene mine !

 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3