torsdag 24. januar 2013

Miniferie og barnehagelunch

I flere dager har jeg irritert meg over et gruelig tregt nettverk! Har ikke kommet inn på noe annet enn facebook, av alle sider! Kontaktet operatøren i den tro at jeg bare kunne kjefte og smelle, men neida! Det er fullt og helt min egen feil, må dere bare vite, for jeg har nemlig overskredet 5GB denne mnd. Dvs at jeg er pent nødt til å smøre meg inn med et tykt lag tolmodighet, nettverket vil være som normalt fra den første. Greit å vite!


Lille og meg selv følte oss impulsive, hev oss rundt og besøkte noen slektninger på Emblem i helgen. Det var kjempekoselig for oss begge to, da vi ofte sitter hjemme og bygger klosser eller leser bøker. En super avveksling å henge dagene på !
Mini fikk lekt mye og mor fikk stå på skøyter for første gang! Burde for all del ha vært på opptak! Det gikk litt bedre etterhvert, heldigvis.
Ble litt slitsomt å være så lenge ute i kulda, så lille ble lastet i vognen sammen med skøytene på tur hjem.






 På Emblem har de faktisk tropiske fugler som bor ute. Har dere sett dem? Snakker vi uholdbart dyrehold her, eller Er dette vanlig?





Etter disse dagene som gikk så altfor fort, proppet vi oss i bilen og suste innom moa, der jeg hadde så fint planlagt å finne hufa-votter og lue, siden vi bare har en lue og trenger et ekstra vottepar. Dessuten måtte jeg handle litt dagligvarer (les: frukt og grønt!). Hadde heldigvis fått noe av det som stod på listen da sjarmtrollet bestemte seg for at nok var nok. For å gjøre en lang og pinlig historie kort, så var det rett og slett bare en ting å gjøre. Holde så fast jeg kunne på slimålen og gå kappgang til bilen! Hadde ikke vært mindre oppmerksomhets-samlende hadde jeg sprunget naken!

Anbefaler alle å ta seg en liten svipptur innimellom, det er deilig med avveksling !

Tilbake til hverdagen, studier og barnehage. Det er jo ganske greit det også. Innerst inne er jeg egentlig et rutinemenneske.
Barnehagelunch <3


Svarte oliven og store hvite bønner
Hjemmelaget knekkebrød
Blodappelsin, goji og granateple
Egg
















Fiskekaker
Surdeigsbrødbiter
Egg
Kiwi
Agurk
Banan
 

Druer og egg
Eplestjerner med sitron
Skive i puslespillbiter med brunost  



Ellers har jeg laget bursdagsgave til ene søstra mi, hun blir 7 neste tirsdag! Er så spent på om hun liken den, så nå går jeg og tripper nesten MER enn hun. *ler
Kommer bilde når hun har fått den!

Har forresten begynt å spare til dehydratoren <3



Til slutt vil jeg bare tilføye en vesentlig liten sak; En av grunnene til at vi trivest så utrolig godt hos slektningene på Emblem, er at der er det ikke noe mas, ikke noe stress ifht kosthold, som jeg poengterte tidligere, vi er rett og slett velkomne akkurat som vi er, alltid. Det liker jeg! TAKK <3
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3