søndag 3. februar 2013

Familiefeiring

 
Tre lag med luer, fjorten plagg fra livet og opp, 17 fra livet og ned, ragsokker, skidress og vintersko. Ja, i dag tidlig var det faktisk ganske kaldt! Jeg er også beryktet for aldri å overdrive. Tre luer hadde jeg!
Lille trille tralle hadde også godt med klær! Det var så innmari glatt på veien, at hun faktisk ville sitte i vogn, fremfor å teste reaksjonsevne og fart på mor.. (!!)
 
Det har vært flust med familie på besøk i helgen, og vi har atter en gang fylt oss til randen med gode middager, kaker, kaffe, potetgull, sjokolade, saft, brus, frukt og vaniljesaus. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å restaurere kroppen igjen. Koselig til opp over nesen har det vært, med oldemor hit og oldefar dit, mormor, mamma, pappa, morfar, søskenbarn, tante, onkler og søstre. Oppvask, nedvask, tørke søl, koke kaffi, dekke bordet, skifte fra middag til dessert, dekke av bordet, tom for kaffifilter (på en søndag!!!)skifte bleier, vaske søl, kleimete fingrer, spise, spise mer, snakke, flire, se bilder, utveksle erfaringer, diskusjoner. Man kan bli sinnsforvirret av mindre. Men oversikt har vi (ennå) og forhåpentligvis klarer vi å føre det videre noen generasjoner. Det er ikke så enkelt alltid å holde styr på alle titlene!
 
Søsteren på nå 7 digre år har glist et halvt tannløst glis 24/7 siden tirsdag, og det ble påfyll med gaver enda en gang. Vi har kost oss!
 
 
Lørdagen fikk vi koselig besøk av en annen liten råtass,( som hun til min store fortvilelse klarte å klore hull på før han dro!) kjekt for prinsessa med litt jevnaldrende selskap. Koselig for både mor og datter!
 
I kveld dukket det opp en nær venninne av meg, som også er høgt verdsatt i den lilles øyne. Etter å ha blitt ganske våt av plasking fra badebaljen, ble hun beordret til både lesning og lek, måtte ha henne med på kveldsmatspising, kveldsstell, tannpuss og likevel skulle hun sikkert ha hatt henne med i sprinkelsenga! Hun gav seg heldigvis etter en liten stund, dog langt over leggetid! Men sånn er det med elskbart besøk!!!! Heldigvis fikk jeg sneket meg til litt tid jeg også før hun måtte dra <3
 
 
 
 
2 epler
1 banan
2dl mandelmelk
1/2-1 skive fersk ananas
1 gulrot
2 ss bløtlagte linfrø
1 ts psyllium husk
frosne jordbær til ønsket konsistens
avskallede linfrø på toppen


 
 
 

 Morgendagens barnehagelunch

Egg
Feta
Oliven
Jordbær
Hjemmelaget knekkebrød

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3