lørdag 2. februar 2013

Pesto

Pesto kan i bunn og grunn lages av hva som helst, har jeg hørt! Altså, missforstå meg rett, hvilke som helst slags nøtter, kjerner og hva som helst slags grønt!
Da må man vel bare prøve???

Jeg gikk manngard i skuffer og skap, det mest spennende jeg hadde var gresskarkjerner og spinat.

Gresskarkjerner
Spinat
Hvitløk
Parmesan
Salt
Pepper
Olivenolje
Sitronsaft

Det må vel bli en flott pesto! (?)

Jeg ristet gresskarkjernene (et par never) på den lille steikepanna og la de til kjøling på et fat. De popper nesten som popcorn! Måtte fange noen i det de spratt hit og dit!
Deretter kuttet jeg opp spinat (ca en stor kompakt neve bladspinat), en hvitløksbåt og raspet litt ost(en liten neve).




Fikk låne denne lille herligheten hos mamma idag, så da ble den det minst bråkete alternativet (siden prinsessen sover søtt på puta si). Jeg rett og slett forguder denne lille råtassen!

Her moste jeg først gresskarkjernene, puttet i spinat, ost og hvitløk, deretter litt olje og sitron (etter smak og behag),og krydder. Det er godt mulig det ble litt mye med en hel båt hvitløk på denne lille porsjonen, men hvitløk er GODT!
(syns jeg..)






 
 




Ferdig pesto på glass <3

 




 
Jeg er veldig fornøyd med resultatet mitt !
 
(Oppdatering fra daegn etter; måtte tilsett litt mer hvitløk(!), litt salt og olje(den hadde tyknet litt), ellers ble den veldig god)
 
Har du prøvd å lage grønn pesto selv? Har du prøvd å lage av noe annet enn pinjekjerner og basilikum?
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3