fredag 1. februar 2013

Raw "ris"

Ganske lenge, egentlig, har jeg fundert på å prøve meg på å lage "ris". Siden jeg ikke spiser vanlig ris, kan det være greit å ha et alternativ! Resultatet ble ikke så værst, men neste gang skal jeg være mindre raus på krydderhånden! Det ble litt i sterkeste laget!!
 
Denne porsonen består av ;
1/2 blomkål
ca 10 cm purreløk
krydder !
(Her velger du det krydderet du selv liker)
feks. piripiri, ingefær, koriander, timian etc.
 
 
 
Kutt blomkålen i biter
Foodprossessor fungerer sikkert mye bedre enn min "blender".
"blend" til det får en risaktig "look"
Bland i alt det andre og server!
Her vil det klart være en fordel å like blomkål!
 
 
Til slutt et lite --tips!
Egg, laks og feta. Mmm!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3