fredag 1. februar 2013

Snehvit(t)

 
"ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅhhhhhjjj"
 
En stiv pekefinger ut gjennom vindusruta i dag tidlig. Hun slukte innpå tran, biovit, noen druer og litt mandelmelk, før hun hentet dressen, støvlene, halsen og lua. Nå var det jaggu på tide å komme seg UT!
 
Det ble litt tid sammen i dag før vi kjørte i barnehagen, for bilen var heldekket av snø og is. Jeg fikk god hjelp til å koste lyktene og hjulbuene!


 Skal prøve meg på å lage nutbars! Tok det jeg hadde av nøtter, frø og bær, rotet det sammen med litt acasiehonning, raw kokosolje og en klype havsalt.





Er veldig spent på om jeg får det til å holde sammen, med det lille jeg har brukt som lim!
 
Cashewnøtter, naturell
Paranøtter, naturell
Solsikkefrø
Sesamfrø
Gojibær
Rå kakaonibs
Valnøtter, naturell
Peanøtter, naturell
Fiken, tørket
 
Acasiehonning (ca 2-3ss)
Kokosolje (ca 2-3ss)
 
Da jeg åpnet kjøleskapet for å putte herligheten inn, så jeg glasset med bløtlagte linfrø, som også skulle i! Det får bli neste gang!
 
(...)
Resultat!

 
 De ble litt smuldrete, men god! Desse er gode, dyppet i sjokolade! (men hva er ikke godt dyppet i sjokolade..)
Så da må jeg til å lage mandelsmør neste gang! (Peanøttsmør kan sikkert også brukes hvis du ikke orker å lage det selv)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et smil eller to <3